0

Zostań kierownikiem tramwaju

Widok z kabiny motorniczego warszawskiego tramwaju na "Rondo Kercelak"
Widok z kabiny motorniczego – warszawskiego tramwaju
fot. MPawlik

Możesz rzucić wszystko i pojechać… na kurs motorniczych do Tramwajów Warszawskich!

Tramwaje Warszawskie rozpoczynają pierwszy w tym roku kurs dla motorniczych.

Dziś pracuje tam około 1400 motorniczych.
Zarząd planuje zatrudnianie kolejnych osób, które będą prowadzić tramwaje.
Jest to związane z naszymi planami budowy nowych tras, np. do Wilanowa lub po ul. Kasprzaka, o łącznej długości 20 km. Na ulice stolicy wyjedzie więcej tramwajów, potrzeba więc więcej specjalistów do ich prowadzenia..

Wymagania

jakie kandydaci muszą spełnić:

  • wykształcenie minimum średnie,
  • ukończony 21. rok życia,
  • prawo jazdy kategorii innej niż AM i T,
  • stałe zameldowanie/zamieszkanie (udokumentowane) w Warszawie lub w miejscowości, z której możliwy jest dogodny dojazd do Warszawy komunikacją publiczną w godzinach nocnych,
  • odpowiedni wzrost i wagę, z uwagi na uwarunkowania techniczne stanowiska pracy motorniczego (kabiny).  Oczekiwani są kandydaci o wzroście w przedziale ok. 160-190 cm oraz wadze do ok. 130 kg.

Dodatkowo

oczekiwane są:

  • motywacja do pracy na stanowisku motorniczego
  • komunikatywność
  • zdyscyplinowanie i odpowiedzialność
  • dbałość o siebie
  • dbałość o powierzone mienie
  • uczciwość i rzetelność
  • aktywność
  • opanowanie i odporność na stres
  • zorientowanie na pasażera
  • umiejętność współpracy
  • zdecydowanie w działaniu

Jak wygląda kurs motorniczych?

Kurs kandydatów na motorniczych prowadzony jest w dwóch etapach.
Po pierwszym uczestnik przystępuje do egzaminu państwowego.
Zaliczenie egzaminu wiąże się z uzyskaniem pozwolenia na kierowanie tramwajem.
Drugi etap to doskonalenie umiejętności prowadzenia tramwaju, obsługi różnych typów wagonów i przygotowywanie do pracy motorniczego. Po zakończeniu tej części kursu, który trwa 3 miesiące uczestnik zatrudniany jest w Tramwajach Warszawskich.
Przez pierwsze dni nowi pracownicy jeżdżą pod opieką swoich patronów, czyli doświadczonych motorniczych – instruktorów.

Ukończenie kursu i uzyskanie pozwolenia na kierowanie tramwajem jest gwarancją zatrudnienia w Tramwajach Warszawskich na stanowisku motorniczego.
Na 2019 rok zaplanowane jest 5 kursów, na które będzie ogłaszana rekrutacja.

Zarobki?

Wynagrodzenie zasadnicze przeciętnego motorniczego zatrudnionego w Tramwajach Warszawskich wynosi obecnie, wliczając premię miesięczną, średnio do 5500 zł brutto.

W każdym miesiącu motorniczy może otrzymać również dodatkową premię za punktualną jazdę w wysokości do 500 zł.

Wraz z dodatkami za pracę w dni świąteczne, w godzinach nocnych łącznie z gratyfikacjami i odprawami, przeciętne wypłacone wynagrodzenie statystycznego motorniczego w Tramwajach Warszawskich wyniosło w 2018 roku średnio 6500 zł. brutto.

Osoba rozpoczynająca pracę otrzyma na początek 4000 zł brutto pensji zasadniczej. Może liczyć także na premię wynoszącą 24% wynagrodzenia zasadniczego, dodatkową premię za punktualną jazdę i dodatki.

Po roku pracy wynagrodzenie zasadnicze zostaje automatycznie podniesione do kwoty 4300 zł. brutto.

Po uzyskaniu trzy razy z rzędu tytułu Motorniczego Roku, pracownik uzyskuje tytuł Wzorowego Motorniczego i automatyczny wzrost stawki zasadniczej o 200 zł.

Wynagrodzenia motorniczych będą wzrastać po niedawno wprowadzonych zmianach w regulaminie wynagradzania.

Premia podstawowa motorniczych od stycznia 2019 r. wynosi 24% stawki zasadniczej i wzrastać będzie w każdym kolejnym roku o 2 punkty procentowe do osiągnięcia maksymalnego poziomu 30% w 2022 roku.

Mamy również tramwajowy pakiet socjalny dla motorniczych, a w nim m.in. dopłaty do wypoczynku, darmowe bilety komunikacji miejskiej i pakiety medyczne.

Nabór

Tramwaje Warszawskie oczekują na zgłoszenia do  7 lutego.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronach Tramwajów Warszawskich w dziale „Praca” [LINK].

Jest tam łatwy w obsłudze formularz dzięki, któremu można wysłać swoje zgłoszenie.

Tramwaje Warszawskie

31 stycznia 2019 15:34

Komentarze