0

Obsługa informatyczna w biznesie – 5 zalet outsourcingu IT

Outsourcing IT - administracja siecią
Outsourcing IT – administracja siecią
fot. mat. prasowy

Profesjonalna i kompleksowa obsługa informatyczna niesie dla firmy szereg zalet. Dlaczego warto się na nią zdecydować?

Większość firm korzysta obecnie z komputerów i Internetu. Dla niektórych z nich jest to główny sposób prowadzenia działalności, dlatego też brak odpowiedniej infrastruktury może powodować wówczas poważne problemy z funkcjonowaniem biznesu. Wówczas fachowa obsługa informatyczna ma szczególne znaczenie.

Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na stworzenie własnego działu i zatrudnienie informatyków, którzy będą dbali o poprawność działania strefy IT. Na takie rozwiązanie decyduje się jednak mniejszość firm ze względu na wysokie koszty. Alternatywnym rozwiązaniem jest wówczas opieka informatyczna świadczona przez zewnętrzne firmy, czyli outsourcing IT. Jakie są jego główne zalety?

Obsługa informatyczna

  1. Szeroka gama usług

Firmy zewnętrzne prowadzące usługi informatyczne na rzecz klientów biznesowych mogą zaoferować im szeroką gamę usług zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem – niezależnie od wielkości firmy oraz jej branży.

Dla przedsiębiorcy to korzystne rozwiązanie, ponieważ wtedy może on uzyskać dostęp do wszystkich niezbędnych usług IT wymaganych w jego firmie, co przekłada się na większą efektywność, niezawodność oraz bezpieczeństwo funkcjonowania tej strefy.

W ramach outsourcingu IT korzystać można między innymi z następujących usług:

  • przygotowanie i zarządzanie strukturą IT w firmie
  • administracja sieciami i serwerami firmowymi
  • opieka informatyczna nad urządzeniami, sieciami, oprogramowaniem stosowanym w firmie
  • helpdesk – wsparcie użytkowników
  • niezbędny serwis informatyczny w przypadku pojawienia się usterek
  • wymiana komponentów w komputerach
  • instalacja i aktualizacja oprogramowania stosowanego w firmie
  • archiwizowanie danych firmy – przygotowywanie backupów
  • usługi w ramach bezpieczeństwa firmy – profilaktyka antywirusowa, ochrona przed atakami
  • stworzenie firmowej poczty e-mail oraz strony internetowej
  • realizacja audytów informatycznych
  • konsulting technologiczny przy wyborze sprzętu, usług
  • szkolenia pracowników w ramach IT
  • i inne dodatkowe usługi

Zatem opieka informatyczna obejmować może szeroką gamę usług – także zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta, gdy konkretne pakiety usług nie obejmują wszystkich niezbędnych prac.

  1. Profesjonalne wsparcie

Firmy świadczące usługi informatyczne zatrudniają wykwalifikowanych,  doświadczonych pracowników, którzy mogą zapewnić klientom profesjonalne wsparcie – także w przypadku skomplikowanych problemów.

Pracownicy firm informatycznych prowadzących outsourcing IT mogą pomóc zarówno w razie wystąpienia prostych usterek, na przykład wynikających z nieprawidłowej konfiguracji komputera czy serwera, jak również przy większych problemach, na przykład, gdy dochodzi do utraty ważnych danych.

Obsługa informatyczna świadczona jako outsourcing to zatem dostęp do najlepszych fachowców – bez potrzeby ich zatrudniania!

  1. Niskie koszty usług IT

Oczywiście, bardzo dużą zaletą zlecenia obsługi informatycznej dla klientów biznesowych jest również przystępna cena tego typu prac – za outsourcing firma zapłaci o wiele mniej niż za zatrudnienie własnego pracownika specjalizującego się w IT!

Najczęściej firmy świadczące usługi informatyczne proponują swoim klientom specjalne pakiety usług, które różnią się pomiędzy sobą zakresem prac oraz kosztami. Ceny związane z obsługą IT są także powiązane z liczbą komputerów oraz z liczbą serwerów, które stosowane są w danym przedsiębiorstwie.

Dodatkowym atutem, jakim może pochwalić się obsługa informatyczna, jest przewidywalność cen. W związku z tym klient zlecający taką obsługę z góry wie, ile będzie musiał za nią zapłacić. To powoduje, że w jego budżecie nie pojawią się nieprzewidywalne koszty związane z utrzymaniem infrastruktury IT.

Podpisanie stałej umowy na outsourcing informatyczny najczęściej wiąże się z kosztami rozpoczynającymi się od około 500 złotych miesięcznie. W przypadku większej liczby komputerów oraz serwerów w firmie ceny będą rosły, niemniej jednak nie będą one tak wysokie, jak zatrudnienie własnego informatyka.

Dokładne informacje dotyczące kosztów, z jakimi związany jest outsourcing IT, można znaleźć na stronach internetowych firm prowadzących prace tego typu, a także można uzyskać je telefonicznie lub on-line.

  1. Szybki czas reakcji na zdarzenia

Profesjonalna obsługa informatyczna oferowana jako outsourcing to również możliwość skorzystania z usług w krótkim czasie – bez długiego oczekiwania na dojazd specjalisty na miejsce.

Czas reakcji na zdarzenie jest przy tym zależny od wybranego pakietu obsługi. Przykładowo, w najtańszym pakiecie dojazd do popsutego sprzętu będzie trwał do 4 godzin, natomiast przy najdroższym pakiecie specjalista wykonujący serwis może być na miejscu już do 1 godziny.

Pomoc może polegać wówczas na kontakcie telefonicznym lub internetowym, a w przypadkach wymagających osobistego wsparcia – na przyjeździe pracownika bezpośrednio do firmy.

Warto także wskazać, że firmy prowadzące usługi informatyczne, są w stanie zapewnić swoim klientom obsługę jako pogotowie informatyczne. Wówczas na wsparcie można liczyć 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, czyli również w nocy, w weekendy czy w święta.

  1. Możliwość skupienia się na celach firmy

W końcu, obsługa informatyczna daje firmie możliwość skoncentrowania się na jej celach – bez prowadzenia prac, które nie są najważniejsze dla jej rozwoju, ale jedynie stanowią w tym wsparcie.

Wtedy obsługa informatyczna firm to korzystane rozwiązanie, które pozwala przedsiębiorcy na zwiększenie swojej przewagi nad konkurencją. Prawidłowo działająca infrastruktura IT pozwala wówczas na prowadzenie wszystkich niezbędnych czynności związanych z firmą bez potrzeby skupiania się na tych kwestiach pod kątem technicznym.

Dla przedsiębiorstwa obsługa informatyczna jest zatem sposobem na zmniejszenie jej ryzyka związanego z prowadzeniem działalności, które mogą spowodować nieprawidłowe korzystanie z sieci czy też awarie sprzętu.

ITCenter

fachowa i kompleksowa obsługa informatyczna firm w Warszawie

Do skorzystania ze swoich usług w zakresie obsługi informatycznej zaprasza firma ITCenter z Warszawy, która zapewnia kompleksowe usługi informatyczne dla swoich klientów również w formie outsourcingu.

Firma koncentruje się głównie na sektorze MŚP – małych i średnich przedsiębiorstw, dostarczając swoim klientom szeroką gamę usług, które związane są z IT.

Oferta firmy to nie tylko profesjonalna obsługa informatyczna, ale również:

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą!

13 sierpnia 2019 15:35

Komentarze