0

Ginące gatunki na KC

Pokaz Racing Extinction - Ginący Świat
Pokaz Racing Extinction` – Ginący Świat
fot. mat. prasowy

Niezwykły pokaz telewizji Discovery, UM st. Warszawy i WWF Polska dla ginących gatunków!

27 listopada na gmachu Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat” w Warszawie została wyświetlona niezwykła projekcja, przedstawiająca zwierzęta zagrożone wyginięciem. Pokaz odbył się w ramach międzynarodowej kampanii społecznej #StartWith1Thing, mającej na celu powstrzymanie trwającego obecnie – według wielu naukowców – szóstego wielkiego wymierania, całkowicie spowodowanego przez działalność człowieka.

Od godziny 16.30 do 21.00 na dawnej siedzibie KC PZPR (Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej), jednym z najbardziej reprezentacyjnych budynków w Warszawie, zostały wyświetlone dziesiątki ginących gatunków zwierząt, które już wkrótce mogą całkowicie zniknąć z powierzchni naszej planety. Pokazane zostały zarówno polskie gatunki, jak też te, które żyją w środowisku wodnym, pustynnym, arktycznym oraz tropikalnym. Projekcja została dodatkowo urozmaicona materiałami filmowymi z bogatego archiwum Discovery Channel.
Wydarzenie przyciągnęło tysiące mieszkańców stolicy.

Miś Panda na pokazie Racing Extinction Ginący Świat
Miś Panda – na pokazie Racing Extinction Ginący Świat
fot. mat. prasowy

Inicjatywa była wspólnym przedsięwzięciem Discovery Channel, urzędu m.st. Warszawy oraz WWF Polska. Impulsem i inspiracją do podjęcia działań stała się światowa premiera filmu „Racing Extinction – Ginący Świat” zaplanowana na 2 grudnia o 21.00 na antenie Discovery Channel.

Celem kampanii #StartWith1Thing  jest zjednoczenie ludzi na całym świecie pod wspólnym hasłem ochrony środowiska i pomocy zagrożonym gatunkom. Kampania edukuje i aktywizuje społeczeństwo w obszarze zmiany przyzwyczajeń i stylu życia, które mogą znacząco przyczynić się do ochrony zagrożonych gatunków, środowiska i samej ludzkości. Discovery wierzy, że nie jest jeszcze za późno i dzięki drobnym krokom, jak ograniczenie spożycia mięsa lub jazda do pracy rowerem, można zmienić świat na lepsze i uratować życie wielu stworzeń.

Problemy związane z ochroną środowiska obok swojego globalnego wymiaru, odnoszą się także do kwestii lokalnych, a ich natura i charakter są uniwersalne. Nadawca postanowił połączyć siły z urzędem m.st. Warszawa oraz WWF Polska, aby udowodnić, że mieszkańcy Polski mogą także aktywnie włączyć się w tę „największą akcję ratunkową w dziejach”.

DISCOVERY

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) to największy nadawca płatnej telewizji na świecie, docierający do 3 mld widzów ogółem w ponad 220 państwach i terytoriach. Od 30 lat Discovery zaspokaja ciekawość oraz angażuje swoją widownię, oferując wysokiej jakości programy za pośrednictwem 200 kanałów, m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, ID i Discovery Science, jak również amerykańskich kanałów joint venture, jak OWN: Oprah Winfrey Network. Discovery jest właścicielem Eurosport International, wiodącej grupy kanałów sportowo-rozrywkowych w Europie, Azji, Bliskim Wschodzie i Afryce. W regionie CEEMEA (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), Discovery za pośrednictwem 16 kanałów dociera do 504 milionów widzów ogółem w 109 krajach, emitując programy tłumaczone na 20 języków.

WWF (World Wide Fund for Nature)

Od ponad 50 lat międzynarodowa organizacja ekologiczna WWF chroni przyrodę na całym świecie. Misją fundacji jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą. Od 2001 roku WWF chroni przyrodę w Polsce. Ratuje zagrożone gatunki. Prowadzi działania na rzecz ochrony nie tylko największych polskich drapieżników – wilka, rysia i niedźwiedzia oraz ssaków bałtyckich – foki i morświna, ale też miejsc ich występowania. Poprzez edukację, prowadzenie dialogu z firmami, decydentami, samorządami i różnymi grupami interesariuszy, promuje zrównoważone rybołówstwo i rolnictwo oraz działa na rzecz powstrzymania zmian klimatu. WWF walczy z nielegalnym handlem ginącymi gatunkami roślin i zwierząt. Stara się o to, aby morza i rzeki były pełne życia.

Flywheel Public Relations, Denis Pluskota

27 listopada 2015 23:52
[fbcomments]