Zarząd Transportu Publicznego maluje tabor nowym logotypem już nazwanym przez warszawiaków ”dziennikiem telewizyjnym”.
Dziś na trasy wyruszyły pierwsze pojazdy oznaczone nowym logotypem warszawskiego transportu publicznego. O wyborze w drodze konkursu nowego znaczka pisaliśmy 28 września u.r. [LINK].
Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy tę zmianę koniecznością ujednolicenia oznakowania z powodu funkcjonowania w stołecznej przestrzeni wielu różnych znaków graficznych dotyczących transportu. Logotypy Zarządu Transportu Miejskiego i poszczególnych przewoźników, znak „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, czy herb Warszawy. Nowe, unifikujące logo jest wprowadzane stopniowo. Widnieje już na części pojazdów, a pojawi się m.in. także na biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych, czy parkingach P+R.
Zdaniem wielu warszawiaków Zarząd Transportu Miejskiego i urząd miasta dąży do wyeliminowania herbu Warszawy z oznakowania taboru i infrastruktury warszawskiej komunikacji.