0

Utrudnienia w kolejowym Rembertowie

Stacja kolejowa Warszawa Rembertów. Widok w kierunku Warszawy Wschodniej.
Stacja kolejowa Warszawa Rembertów. – Widok w kierunku Warszawy Wschodniej.
fot. Damian Kisielewski (Wikimedia)

PKP PLK utrudniają życie pasażerom aby jeździło się im lepiej. Tymczasem opóźnienia i objazdy.

Utrudnienia na stacji Rembertów

Na stacji Rembertów wykonawca przedłużył część prac związanych z montażem nowego systemu sterowania ruchem pociągów. Wymagane są dodatkowe procedury bezpieczeństwa, które ograniczają ilość i wydłużają ok. 30 min. czas przejazdu pociągów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej. Niektóre pociągi PKP Intercity, planowo przejeżdżające przez Rembertów, skierowane zostały przez Otwock. Zarządca infrastruktury ścisłe współpracuje z przewoźnikami w organizacji ruchu pociągów oraz mobilizuje wykonawcę, żeby utrudnienia potrwały jak najkrócej. Wygłaszane są dodatkowe komunikaty na stacjach, przystankach i w pociągach.
Przepraszamy pasażerów za utrudnienia.

Informacja dodatkowa

Polskie Linie Kolejowe w ramach prac modernizacyjnych linii Rail Baltica w czwartek 28 stycznia rozpoczęły montaż nowego systemu sterowania ruchem pociągów na stacji Warszawa Rembertów. Nowy system srk zapewni płynne i bezpieczne prowadzenie składów w ruchu aglomeracyjnym pociągów jeżdżących od Rembertowa do Zielonki i Sulejówka i dalekobieżnym do Białegostoku. Maksymalnie zapewnione będą możliwości planowego przejazdu wszystkich pociągów. Przejazd pociągów od strony Zielonki (Białystok) i Mińska Mazowieckiego (Siedlce) będzie się odbywał równocześnie, co obecnie było niemożliwe wymagało szczegółowego planowania, a w przypadku opóźnienia jednego składu powodowało więcej utrudnień.

Informacje o kursowaniu pociągów

w czasie prac zostały zaplanowane w rozkładzie jazdy opublikowanym już w grudniu 2015. PLK wspólnie z przewoźnikami opracowały dogodne rozwiązania ograniczające trudności w komunikacji i zapewniające sprawny dojazd do i z Warszawy.

Szczegółowe informacje na temat zmian w kursowaniu pociągów lokalnych oraz rozwiązań komunikacyjnych podane na stacjach, przystankach, w pociągach i autobusach oraz dostępne są na stronie www.portalpasazera.pl i www.ztm.waw.pl.

Pierwsza faza

wstrzymany ruch W nocy z 28 na 29 stycznia (od godziny 19:50 do godziny 3:30)

W nocy z 28 na 29 stycznia (od godziny 19:50 do godziny 3:30) ruch pociągów pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia – Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna był wstrzymany. W tym czasie składy Szybkiej Kolei Miejskiej linii S2 będą kursowały do i ze stacji Warszawa Wschodnia, a Kolei Mazowieckich do i z Siedlec kursowały ze i do przystanku Warszawa Wesoła. Na odcinku od Dw. Wschodniego (Lubelska) przez Warszawę Rembertów do Warszawy Wesoła kursowały autobusy zastępcze Kolei Mazowieckich skomunikowane z pociągami do i z Siedlec. Pociągi dalekobieżne InterCity w tym czasie pojechały drogą zmienioną przez Pilawę do Łukowa.

Druga faza

kursowanie pociągów

29 stycznia o godzinie 3:30 przywrócony zostanie ruch pociągów po jednym torze między Sulejówkiem a Rembertowem (do Warszawy Wschodniej ruch będzie dwutorowy). Na przystankach Warszawa Wesoła, Warszawa Wola Grzybowska, Sulejówek pociągi w obu kierunkach będą kursować i zatrzymywać przy peronie 2. Większość pociągów SKM S2 będzie kursować do i ze stacji Warszawa Wschodnia lub Warszawa Rembertów. Przewoźnicy będą honorować wzajemnie bilety.

Od 28 do 31 stycznia uruchomiona zostanie autobusowa linia specjalna ZS2 zatrzymująca się przy stacjach i przystankach:

  • Dw. Wschodni (Lubelska)
    – Grochowska
    – Płowiecka
    – Marsa
    – Cyrulików
    – Okuniewska
    – Piłsudskiego
    – Kombatantów II Wojny Światowej
    – Krasińskiego
    – Staszica (powrót: Głowackiego – Krasińskiego – Dworcowa – Piłsudskiego)
    – Bema
  • Sulejówek Miłosna Pomnik.

Rozkładowy ruch pociągów zostanie przywrócony 2 lutego o godzinie 4:00.

Prace 24 godziny na dobę

Zamknięcie  torów na stacji Rembertów jest niezbędne, aby wyłączyć stare i włączyć nowoczesne urządzenia. Kolejnym etapem będzie sprawdzanie i kalibrowanie nowego systemu z semaforami, rozjazdami i urządzeniami odpowiadającymi za bezpieczne wyjazdy i wjazdy na stację.

Nowoczesne urządzenie zapewni sprawne równoległe prowadzenie pociągów od Zielonki (Białegostoku) i Siedlec. W efekcie pociągi nie będą musiały zatrzymywać się, aby przepuścić drugi skład z innego kierunku. Wykonawcy z kilkunastodniowym wyprzedzeniem przygotowują prace, by przebiegały sprawnie i w ustalonym terminie. Prace będą prowadzone 24 godziny na dobę w terenie i w pomieszczeniach nastawni.

Informacja Mirosława Siemieńca, Rzecznika Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

29 stycznia 2016 08:56
[fbcomments]