0

Myjnia w Tłuszczu

Myjnia pociągów w Tłuszczu
Myjnia pociągów – w Tłuszczu
fot. Koleje Mazowieckie

Supernowoczesna myjnia to obiekt, który w sposób istotny wpłynie na jakość czyszczenia taboru Kolei Mazowieckich, a tym samym przyczyni się do wzrostu zadowolenia podróżnych.

W obecności Adama Struzika, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Rady Nadzorczej i Zarządu Kolei Mazowieckich oraz przedstawicieli wykonawcy – firmy IDS-BUD S.A. – w środę, 30.09.2015 r. miało miejsce uroczyste otwarcie hali.

Myjnia Taboru Kolejowego w Tłuszczu to najnowocześniejszy tego typu obiekt w kraju pod względem zaawansowania technologicznego oraz ochrony środowiska. Oprócz samej hali, gdzie będą myte pojazdy, obiekt posiada niezbędną infrastrukturą techniczną, wraz z zapleczem socjalno-gospodarczym. Myjnia pozwala na mycie taboru przez cały rok, co wpłynie nie tylko na utrzymanie taboru w należytej czystości, ale znacznie usprawni pracę. Oprócz taboru z Tłuszcza myjnia będzie obsługiwała tabor z sekcji warszawskich – z Ochoty i Grochowa.

Pociąg w myciu myjnią w Tłuszczu
Pociąg w myciu – myjnią w Tłuszczu
fot. mat. prasowe

Marszałek Adam Struzik:

Kolejna inwestycja Kolei Mazowieckich potwierdza rozwój spółki, która wzmacnia swoją pozycję, rozbudowując własne zaplecze techniczne. To ważne nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia. Nowoczesna, niezależna myjnia daje możliwości lepszego dbania o pociągi, a to na pewno ucieszy pasażerów.

Budynek myjni może pomieścić wszystkie rodzaje składów użytkowanych przez Koleje Mazowieckie, w tym pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Możliwe jest również mycie dłuższych składów z ich przesuwaniem. Szczotki zamontowane na panelu myjącym dostosowują się do rodzaju mytego taboru: wysuwają się i zmieniają kąt nachylenia w zależności od kształtu mytego pojazdu. Aby skutecznie umyć powierzchnię na dachu, zostały zamontowane specjalne, elektrycznie wysuwane podesty. Na górze, tuż pod dachem, został zamontowany specjalny łańcuch służący do doprowadzenia prądu i wody. Można go zwijać na odcinku 100 metrów. Jest to pierwsza taka aplikacja w Polsce.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich:

Obiekt, który dziś został otwarty, jest dowodem na to, że oprócz szeroko zakrojonych planów inwestycyjnych w tabor, mamy w swej strategii także rozwój zaplecza technicznego. Myjnia w Tłuszczu nie jest bowiem jedyną tego rodzaju inwestycją. W niedługiej przyszłości zamierzamy rozbudować nasze zaplecze techniczne w Sochaczewie, a także wybudować nową halę utrzymania w Radomiu. Uruchomienie myjni w Tłuszczu bez wątpienia wpłynie na podwyższenie jakości naszych usług. Jestem pewien, że podróżni dostrzegą starania spółki o wysoki komfort ich podróży, ale też i pracownicy zauważą to, w jaki sposób działanie myjni usprawni i ułatwi ich pracę.

Andrzej Napierski, prezes zarządu IDS-BUD S.A.:

Budynek myjni taboru kolejowego w Tłuszczu jest ciekawym obiektem, wykorzystującym nowoczesne technologie, dlatego też bardzo się cieszę, że właśnie naszej firmie przypadło jego wykonanie. Dodatkowo zrealizowaliśmy go zgodnie z założeniami projektowymi i terminowymi, co zawdzięczamy nie tylko wytężonej pracy naszej kadry, ale również ścisłej współpracy z przedstawicielami Kolei Mazowieckich. Mam nadzieję, że obiekt ten, który wykonaliśmy w oparciu o naszą wiedzę i doświadczenie, posłuży za wzór dla innych realizacji tego typu.

Myjnia jest niezależna od miejskiej infrastruktury wodociągowej oraz kanalizacyjnej. Woda pozyskiwana jest z własnej studni oraz deszczówki dachowej. Ścieki są wstępnie oczyszczane we własnej oczyszczalni. Energia jest uzyskiwana m.in. z lamp solarnych zamontowanych na dachu budynku. Ponadto myjnia ma nowoczesną kotłownię. Od marca do października woda będzie podgrzewana tylko przez lampy solarne i nie będzie potrzeby uruchamiania kotła.

Inwestycję zrealizowano przy wykorzystaniu środków własnych.
Jej koszt to 18 700 000 zł.

1 października 2015 23:50
[fbcomments]